19 października

Łazanki z grzybami


Łazanki to kolejny smak mojego dzieciństwa.
Moja Mama robi łazanki z przecierem pomidorowym i pieczarkami <3
Ja postanowiłam zrobić je tym razem inaczej, dodając coś od siebie,
tak też w moich łazankach znajdziemy pora zamiast cebuli i leśne grzyby zamiast pieczarek.
Życzę smacznego! :)


Potrzebujemy:
  • 1/2 kg kapusty kiszonej
  • 1 pęto kiełbasy (u mnie podwawelska)
  • garść suszonych grzybów
  • biała część niedużego pora
  • makaron łazankowy np. Lubella (ilość wg uznania, u mnie ok. 200 g)
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • pieprz
  • 2 łyżki masła
Krok po kroku:
  1. Grzyby zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na godzinę. Po czym kroimy je na mniejsze kawałki. Wodę po moczeniu zostawiamy.
  2. Kapustę kiszoną kroimy na mniejsze kawałki, przekładamy do garnka, zalewamy wodą z grzybów - ewentualnie dolewamy jeszcze wody gdyby było jej mało, dodajemy grzyby, liść laurowy i kilka ziaren ziela angielskiego i gotujemy do miękkości.
  3. Kroimy pora na półplasterki i podsmażamy na maśle.
  4. Kiełbasę obieramy ze skórki (jeśli jest taka potrzeba) i kroimy w półplasterki, dodajemy do pora i razem chwilę podsmażamy.
  5. Ugotowaną kapustę odcedzamy z nadmiaru wody, zostawiamy jej tylko trochę na dnie, dodajemy pora i kiełbasę, przyprawiamy, mieszamy i dusimy razem.
  6. Podajemy gorące.
  7. Smacznego! :)
Dobra rada:
  • Łazanki warto przygotować wieczorem, aby podać je następnego dnia - wtedy smakują najlepiej, ponieważ wszystkie smaki dobrze się połączą i "przegryzą" :)







1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger