09 marca

Serek kanapkowy z jogurtów greckich

Przedstawiam Wam dzisiaj najnowszy kulinarny hit Internetu!
Serek z jogurtów greckich, który idealnie pasuje na śniadaniową kanapkę.
Swoją przygodę z tym serkiem rozpoczęłam od dodania
czosnku i natki pietruszki i był to strzał w dziesiątkę!

Jeszcze nie raz go zrobię, bo jego przygotowanie jest banalnie proste,
a sam serek robi się, gdy my śpimy :)
To jak, skusisz się na tę kulinarną modę?



Potrzebujemy (na 1 serek wielkości pięści):
  • 400 g jogurtu greckiego
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1/3 pęczka natki pietruszki
  • szczyptę soli
  • 1/2 łyżeczki pieprz
Dodatkowo:
  • gazę, lnianą ściereczkę lub pieluszkę terową (u mnie gaza)
Krok po kroku:
  1. Jogurt przekładamy do miseczki. Czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę, natkę pietruszki dokładnie siekamy, całość dodajemy do miseczki wraz z solą i pieprzem. Dokładnie mieszamy całą masę.
  2. Układamy sobie trzy warstwy gazy i wylewamy na nią jogurt. Całość formujemy w sakiewkę, zawiązujemy sznurkiem lub ściągamy gumką i zawieszamy np. na kranie czy szafce, podkładając pod spód miseczkę.
  3. Pozostawiamy na całą noc, rano serek przekładamy do lodówki i pałaszujemy na śniadanie :)
  4. Smacznego! :)
Dobre rady:
  • Do serka można dodawać dowolne składniki - również takie na słodko :)
  • Użyłam gazy z apteki o wymiarach 7 x 7 cm.
  • Ja zrobiłam serek o 18:00 i wisiał u mnie do 5:00, później przełożyłam go do lodówki i podałam na śniadanie o 8:00.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny! Daj znać co myślisz o tym przepisie :)

Copyright © Kuchnia pełna serca... , Blogger